Субота, 23.11.24, 16:34 | Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » Усі публікації » Теорія і практика

Адаптуватися до нових умов навчання допомагає соціально-психологічна служба УжНУ
Адаптуватися до нових умов студенту допоможе соціально-психологічна служба УжНУ
Спливає тиждень, як нашими університетськими буднями стало жити кілька тисяч колишніх школярів. Для кожного з них – це новий етап життя, який розпочався дуже різко і накрив з головою. Непросто й викладачам, бо до кожного треба знайти індивідуальний підхід – розпізнати генія, талановитого, працьовитого, просто активного чи того, котрий потребує допомоги.

Період адаптації першокурсника пов’язаний із руйнуванням попередньо сформованих стереотипів. У першу чергу це пов’язано з розлученням із шкільними друзями – втратилася їхня підтримка та розуміння. Зникає також постійний контроль за діяльністю студента-першокурсника з боку батьків. Зрештою просто змінюється звичний режим праці та відпочинку.

Натомість доводиться виховувати у собі навички самостійної роботи, звикати до іншого способу здобування освіти: конспектування та аналізування. Адже у виші збільшується обсяг самостійної роботи, студент має звикати до нових форм організації навчання: колоквіуми, семінарські та лекційні заняття, практичні та лабораторні.

Ці нововведення можуть створити для вчорашнього школяра, а нинішнього студента дидактичний бар’єр. Він пов'язаний з готовністю/неготовністю студента опановувати нові організаційні форми, збільшенням обсягу навчального матеріалу, складнощами через нерозуміння складної мови наукових текстів, необхідністю вивчення спеціальних предметів.
 
Дослідження показують, що першокурсники мають проблеми з оволодінням знань у виші не через те, що отримали неналежну підготовку у школі, а через несформованість тих рис, які засвідчують про готовність перебування у вищій школі: здатність навчатися самостійно, здатність до самоконтролю, самодисципліни, уміння правильно розподіляти час та визначати пріоритети.

Адаптаційний етап залежить від активності студента. Йому важливо розробити стратегію поведінки, знайти підтримку в оточенні, тобто у новосформованій групі. А ще твердо собі роз’яснити, що початок навчання в університеті вимагає від серйозного ставлення.
Світлана Ісаєвич
«Навчання в університеті – це не просто здобуття знань. Це, до певної міри, боротьба зі своїми фобіями: виступ перед широкою аудиторією, побудова взаємин з іншими членами нового колективу, тобто комунікативні вміння, чи боротьба з ситуативною тривогою. В університеті є соціально-психологічна служба УжНУ, при якій діє центр психологічної допомоги. Будь-який студент може звернутися до нас по допомогу. Тут ми створюємо маленькі групи, в яких знаходимо індивідуальні підходи до вирішення проблеми. Записуватися може кожен, хто відчуває, що має складнощі в адаптації до нового колективу чи просто у спілкуванні з колегами. Такі проблеми легко вирішуються, і ми готові в цьому допомогти», – каже Світлана Ісаєвич, старший викладач кафедри психології і практичний психолог центру психологічної допомоги при УжНУ.

Студентам варто розуміти, що навчання – це не тільки набуття професіоналізму, але ще й розвиток особистості, збільшення життєвих перспектив, усвідомлення свого місця у суспільстві. Університет – це не тільки гори книжок чи наукових робіт У першу чергу, це місце, де збирається яскраві та неординарні особистості. А влитися у такий колектив не завжди легке завдання. Проте робота над собою дає свої плоди.

Отож, як говорив Оскар Уальд, освіта – річ пречудова, але добре було б інколи пам’ятати: нічому з того, що потрібно було б знати, примусово навчити не можна!
Світлана Лапига



Теорія і практика | 06.09.13 | Додав VIP | 1446 | 0.0/0

Система Orphus Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter!

0
omForm">
avatar

Ми у Facebook

Календар публікацій

«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Рубрики розділу

Афіша [4] Незабаром [16]
Актуально [141] Акції [132]
Позиція [18] МЦ-інтерв’ю [150]
Особистість [33] Студгромада [188]
Абітурієнт [84] Зблизька [88]
Наболіле [21] Із ректорату [149]
Не словом, а ділом [154] Компетентно [38]
Несподівано... [14] У ногу з часом [80]
Обмін досвідом [160] Теорія і практика [319]
Наукові форуми [273] Презентації [167]
Екскурсії [113] Дозвілля [210]
Ініціатива [47] Перспективи [38]
Підсумки [40] Спорт [238]
Традиції [206] Зустрічі [210]
Вітаємо! [235] Пам’ятаємо... [82]
Міжнародні контакти [230] Студентська практика [66]
Студмістечко [8] Конкурси [117]
На замітку [6] З минулого – в майбутнє [10]
Студентські будні і свята [9] Голоси неперебутнього [6]
Наше радіо [49] Слідами Евтерпи і Мельпомени [35]
Громада [2] Річниця [14]
Слава Україні! [9] Розмови від душі... [19]
З Приймальної комісії [91] The main news of university [12]
Подяка [8] Диванні розмови [1]
Телепідсумки [13] Письменник за прилавком [11]
Університетська кухня [3] Підсумки року [5]
Визнання [3] Експрес-інтерв’ю [4]

Матеріали близьких рубрик

Студент юрфаку взяв участь у літній школі з реформування кримінального судочинства та боротьби з кор...

Викладачі Ужгородського університету взяли участь у літній школі Британської ради

Історики-україністи УжНУ стали учасниками літньої школи в Києві

In The Army Now: студенти Ужгородського університету на місяць стали солдатами

Студентки філфаку побували на морському узбережжі, щоб опанувати тонкощі сталого місцевого розвитку

Досвідом щодо сповільнення старіння з біологами УжНУ ділилася дослідниця Ірландської академії наук

Директор Карибського геномного центру прочитав цикл лекцій біологам УжНУ

До II Міжнародної науково-практичної конференції для бібліотек ВНЗ активно долучилася й книгозбірня ...

Професор УжНУ представив новітні стратегії інноваційного розвитку транскордонного співробітництва в ...

Коли скінчилася сесія: студенти-військовики вправляються на полігоні зі зброєю