Головна » Усі публікації » Із ректорату |
Вчена рада Ужгородського національного університету вперше у 2014-му зібралася для підбиття підсумків минулого року та обговорення планів на майбутнє. Відповідно до порядку денного, розглядали такі питання:
Підбивав підсумки наукової роботи минулого року в університеті та окреслював основні напрямки діяльності у новому проректор з наукової роботи Юліан Височанський. Високі показники (особливо як порівняти з минулими роками) виш має у різних напрямках діяльності: фінансування, роботи аспірантури, захисту дисертацій, присвоєння вчених звань, патентно-ліцензійної діяльності, науково-дослідної роботи студентів та молодих учених, підготовки наукових проектів, відповідно рейтингування університету в наукометричних базах тощо. Важливою подією минулого року стало створення Наукового парку «Ужгородський національний університет» для впровадження результатів наукових досліджень (інноваційна програма охоплює понад 40 проектів). Стосовно ж планів на 2014-й, то серед пріоритетних завдань Юліан Миронович виокремив: • підготовку конкурентоздатних проектів на конкурси МОН України та Агентства інновацій, міжнародних ґрантів, укладання договорів тощо (з метою збільшення фінансування вишу); • надання належної інформації в базу даних «Наука» МОН України, реклама розробок, регулярне оновлення інтернет-сайтів кафедр та наукових підрозділів; • з метою досягнення УжНУ критеріїв для здобуття статусу дослідницького університету вчасно та якісно виконувати заплановані заходи. Ректор університету Федір Ващук підкреслив, що одним із пріоритетних напрямків діяльності в новому році є посилене вивчення іноземних мов. Без належного їх знання студенти лише втрачатимуть свою конкурентоспроможність. Тому керівництво вишу разом із Інститутом іноземної філології розробило план – Концепцію вивчення іноземних мов в ДВНЗ «УжНУ». Проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Роман Офіцинський розповів, що відтепер іноземні мови вивчатимуть протягом усіх п’яти років навчання (а не один рік, як було останнім часом). Протягом 1-го й 2-го років навчання у студентів формуватимуть іншомовну комунікативну компетенцію, на 3-му, 4-му курсах студенти опановуватимуть іноземну мову за професійним спрямуванням, а на 5-му – ділову іноземну мову. Кількість аудиторних годин становитиме 70 на рік, тобто в середньому по парі на тиждень. Іспити складатимуть у 4-му й 8-му семестрах. Планують також державний іспит з іноземної мови. Концепція передбачає обговорення в колективі вишу, а період її реалізації – до 2017 року. Згодом планують також відкрити в університеті центр оцінювання якості знань з іноземної мови, у якому видаватимуть відповідні сертифікати за умови належного володіння. Створення атестаційної комісії вишу, про яку теж ішлося на засіданні, як пояснив ректор університету Федір Ващук, потрібне для полегшення процедури підвищення науково-педагогічних працівників за посадою чи продовження терміну перебування особи на посаді. Такі важливі події не мають відбуватися формально: перш ніж, скажімо, дати особі підвищення, слід перевірити кількість її наукових публікацій, нагород, авторство чи співавторство в посібниках тощо. Саме цими нюансами й займатиметься атестаційна комісія на чолі з ректором УжНУ та його заступниками у комісії – Юліаном Височанським та Юрієм Перестою. Конкурсні справи стосувалися призначення на посаду директора навчально-наукового інституту економіки та міжнародних відносин та десятьох завідувачів кафедр. За результатами таємного голосування всіх кандидатів було призначено на посаду. Члени Вченої ради також затвердили список тем дисертаційних досліджень аспірантів першого року навчання. Цікавим і новим у нашому виші буде введення дистанційної форми навчання, про яку розповіла директор ННІ комунікаційно-інформаційних технологій Оксана Ващук. Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг через застосування в навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти. У зв’язку з тим, що протягом наступних двох років місця заочної форми навчання будуть значно скорочені, аж до ліквідації, дистанційна форма може стати єдиним виходом із ситуації для тих, хто з поважних причин не може здобувати вищу освіту стаціонарно. До наступного засідання Вченої ради університету директори навчально-наукових інститутів та декани факультетів мають подати пропозиції щодо набору на дистанційну форму навчання у 2014–2015 н. р. у межах ліцензованого обсягу заочної форми навчання конкретної спеціальності відповідного до структурного підрозділу. Розробкою ж концепції про дистанційну форму навчання в УжНУ та відповідного положення займатиметься ННІ комунікаційно-інформаційних технологій. Крім того, на засіданні Вченої ради УжНУ затвердили план роботи вишу на наступний рік, зміни в організаційній структурі університету (реорганізація Науково-дослідної лабораторії молекулярної мікробіології та імунології в Науково-дослідницький і навчальний центр; створення Науково-дослідного інституту державно-конфесійного права та державно-церковних відносин; створення в структурі ІПО Науково-тренінгового консультативно-діагностичного центру сімейної медицини та долікарської допомоги в складі Центру створення клінічної науково-дослідної лабораторії сімейної медицини). Також на цьогорічних випускників вишу чекатимуть додатки до дипломів нового зразка: відтепер додаток видаватиметься двома мовами – українською та англійською. Уже цього року його отримають випускники-бакалаври та магістри всіх вишів України. Для випускників ОКР «спеціаліст» такі додатки видаватимуться за бажанням. Відділу тестування та оцінювання якості знань студентів, що підпорядковується навчально-методичному відділу, ректор доручив провести належну організаційну роботу для проведення в цьому семестрі ректорських контрольних робіт з різних навчальних дисциплін на факультетах вишу. І насамкінець приємна звістка для науково-педагогічних працівників нашого університету: відтепер підвищення кваліфікації та стажування можна буде пройти в УжНУ, тобто за місцем працевлаштування, – про це повідомила начальник навчально-методичного відділу Світлана Джупіна. Планують створити курси підвищення кваліфікації на базі кафедри педагогіки та психології. Тож відтепер викладачам не доведеться їздити до інших вишів для підвищення своїх знань, а це, своєю чергою, дасть можливість зекономити час і кошти. Ірина Левіна |
|
|
|
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Інші матеріали рубрики