У всьому світі безперервно зростає тиск на бюджет освіти. Однак, незважаючи на цей факт, освіта продовжує нарощувати свої інвестиції у технології, пов'язані з навчанням. За даними CB Insights у 2014 році фінансування освітніх технологій підскочило на 55% без будь-яких ознак уповільнення.
У своєму звіті Global Industry Analysts (GIA) прогнозує, що у 2015 р світовий ринок електронного навчання (e-learning), рухомий технологічними досягненнями і попитом на додаткові компетенції, досягне $ 107 млрд.
Далі представлені п'ять головних тенденцій освітніх технологій, які допоможуть вам стежити за подіями у 2015 році:
Корпоративне навчання онлайн. Інститут Клейтона Крістенсена прогнозує зростаючий сплеск корпоративних ініціатив щодо навчання онлайн. Наскільки високо вони зможуть просунутися? Пам'ятаючи про прогнозовані GIA $ 107 мільярдів на цей рік, за даними Roland Berger Strategy Consultants, щорічно до 2017 року корпоративний ринок електронного навчання буде збільшуватися приблизно на 13%. Це викликано тим, що зростаюча кількість компаній розуміють, що величезне значення має сприяння навчанню своїх співробітників за допомогою гнучких, економічно ефективних методів, розроблених із урахуванням індивідуальних потреб кожного користувача.
На відміну від академічних Масових відкритих онлайн курсів (MOOC), які все ще намагаються знайти найкращий шлях до надійного потоку доходу, компанії, орієнтовані на корпоративне електронне навчання (e-learning), знайшли бізнес-модель, яка працює - і працює добре. Корпоративне навчання онлайн дозволяє співробітникам у будь-якій галузі і на будь-якому рівні відчути силу адаптованого навчання, 24/7, на будь-якому технічному пристрої. Замість годин, що відводяться на навчання в аудиторіях, слухачі можуть вчитися у комфортний для себе час, використовуючи адаптовані формати. Кожен може рухатися у своєму власному темпі, вчитися тому, що повинен, плюс вивчати те, що цікавить його самого. Ще порівняно молода галузь, корпоративне електронне навчання, обіцяє надати нові освітні моделі і захоплюючі відкриття у майбутньому.
Вимірювання компетенцій. У поєднанні зі сплеском корпоративного навчання онлайн, у 2015 році очікується підвищена увага до пошуку кращих способів оцінювання компетенцій та вимірювання індивідуального прогресу у навчанні - до навчання, що базується на компетенціях, і, в кінцевому підсумку до ROI (return on investment), тобто коефіцієнту окупності інвестицій. В Інституті Клейтона Крістенсена відзначають, що, коли ми надаємо адаптовану освіту, важливо, щоб усі частини модульного навчання гармонійно вбудовувалися в єдине згуртоване ціле. Для цього необхідні ефективні способи оцінки знань і відстеження динаміки навчання студентів, щоб гарантувати якісний інформаційний обмін між кожною складовою їх програми навчання.
Нещодавнє придбання Smarterer, яке є головним пріоритетом компанії Pluralsight (сервісу онлайн-навчання для розробників ПЗ), дозволяє вимірювати за допомогою професійного тестування будь-який набір компетенцій за допомогою всього лише 10-ти питань протягом не більше двох хвилин на основі адаптивного алгоритму. А значить, надає студентам можливість оцінювання будь-якої компетенції, яка може служити основою для нового галузевого стандарту. Інші освітні онлайн-компанії також почали експериментувати у цій області, у тому числі Udacity's Nanodegrees і General Assembly's microcredentials. Кожна компанія, яка пропонує MOOCs, повинна звернутися до оцінювання кращих компетенцій, якщо вона хоче вижити.
Альтернативні стилі навчання. Пройшли ті часи, коли студенти повинні були покладатися тільки на текстові або навіть відео-навчальні програми. Однак, поки вони все ще ефективні, у 2015 році будуть продовжувати з'являтися нові стилі навчання, які пропонують онлайн студентам більш інтерактивний досвід, наприклад, написання коду безпосередньо у браузері, або виконання завдань онлайн у рамках навчального процесу. Компанія Pluralsight у контексті даної тенденції зробила наступне придбання - Code School.
Code School пропонує унікальний підхід, який ґрунтується на альтернативному стилі навчання - більш захоплюючому, цікавому і ефективному, ніж просто відео. З Code School користувачі дивляться коротке відео, потім зупиняються і практикуються у тому, чого вони навчилися за допомогою серії інтерактивних завдань кодування і оцінок - все це робиться у браузері, перш ніж продовжити далі. У міру прогресування в освоєнні матеріалу студенти заробляють очки і значки, які індивідуально направляють хід навчання і прогрес кожного з них. Є також мобільні додатки, так що користувачі можуть дивитися і переглядати відео на ходу, доповнюючи кодинг і продовжуючи навчатися онлайн. Незабаром ми побачимо цей новий тип інтерактивного навчання широко представленим в освітньому сегменті.
Онлайн-навчання, засноване на компетенціях. У той час як навчання, засноване на компетенціях, і дистанційне навчання (онлайн-навчання) не є чимось новим, їх поєднання створює революційний підхід до освіти. Мішель Р. Вайз і Клейтон М. Крістенсен пишуть, що в онлайн-навчання, заснованого на компетенціях, є «великий підривний потенціал», оскільки воно включає в себе не тільки правильну модель навчання, але й правильні технології, клієнтів і бізнес-моделі. Вайз і Крістенсен продовжують пояснювати, що провайдери онлайн-навчання, заснованого на компетенціях, «можуть економічно ефективно комбінувати модулі навчання завдяки їх гнучкості та адаптивності до мінливого ринку праці». Вони роблять це, розбивши навчання не на курси або навіть предмети, але на компетенції, звільняючи навчання від обмежень традиційних інституцій і методів.
Можливості онлайн-навчання, заснованого на компетенціях, також успішні, як і ті, що пропонуються в онлайн програмах отримання освітніх ступенів Західним університетом губернаторів (Western Governors University) та Університетом Південного Нью-Гемпшира (Southern New Hampshire University). Вони мають на увазі індивідуальну підтримку студентів, допомогу у досягненні ними конкретних цілей навчання та отримання адаптованого під бажання роботодавця набору компетенцій, а значить і успішне працевлаштування.
Перевернута технологія навчання. Information Week визначає технологію «flipped learning» як ще одну ключову тенденцію освітніх технологій в 2015 році. Flipped class - це форма змішаного навчання, коли студенти дивляться відео лекції поза класом, вивчаючи контент в Інтернеті онлайн, а потім роблять домашнє завдання у класі безпосередньо під керівництвом викладача. Такий підхід сприяє залученню учнів як у позаурочний час, так під час самого уроку.
Хармен Сінгх зазначає, що розробники онлайн-інструментів і потокового відео, які є центральними для даного підходу, повинні приділяти першорядну увагу оптимізації їх інтерактивності. Шукати нові покоління хмарних, мобільних та інших додатків із потужною аналітикою для оцінювання студентських відповідей, щоб у 2015 році замінити вже застарілі системи управління навчанням.
Поки освітній сектор продовжує освоювати цифрове навчання і кращі технології, я зроблю одне зауваження: незалежно від того, наскільки цікава і захоплююча нова технологія, сам інструмент повинен завжди залишатися вторинними по відношенню до мети, яку студент, викладач або адміністратор намагаються досягти, або ж по відношенню до проблеми, яку вони прагнуть вирішити. Як Майкл Б. Хорн і Хізер Стекер вказують у своїй книзі «Змішане навчання: Використання підривної інновації для поліпшення шкіл» (Blended: Using Disruptive Innovation to Improve Schools), найуспішніші дизайнери освітніх технологій завжди утримують у своїй свідомості головну мету, і не будуть проштовхувати інноваційні технології тільки заради власної вигоди.
За інформацією сайту Освіта.ua
|
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter!
|
|