Головна » Усі публікації » Позиція |
Музей – місце для показу чогось свого – унікального, ідентичного, характерного, цікавого. А ще вони виконують функцію містка між минулим та сучасним та є відображенням стану нашої душі, стану суспільства загалом. Останній рік провів декілька власних досліджень з теми «Роль та місце музейного продукту в індустрії туризму Закарпаття». Під час поїздок, відвідин музеїв вивчав досвід словацьких, румунських, угорських, польських державних та приватних музеїв, скансенів у питаннях маркетингу та позиціонування продуктів. Не секрет: сьогодні Ужгород та Колочава найбільш музейні місця, де понад 15 закладів (приватних та державних разом), хоч на першому місці за відвідинами – замок «Паланок» у Мукачеві. Музеї Закарпаття сьогодні конкурують між собою за увагу споживача, у котрого є обмежені ресурси: час, гроші, бажання та обізнаність чи потреба побувати. Той, своєю чергою, через ті чи ті потреби або поради, завдяки різним каналам інформації дістає заклик – відвідати. Кожен має свої очікування, досвід, сприйняття та потреби, які музей має задовольнити. Музеї різняться площею, тематичністю, унікальністю колекцій, а також доступністю, зручністю, комфортністю, подієвістю. Хтось, звісно, є лідером, а хтось аутсайдером. Головною цінністю музею є колекція та філософська концепція, що визначає його основну діяльність. Але у переважній частині музеїв система маркетингу або відсутня, або недостатня. Музеї Закарпаття конкурують за споживача, але через нестачу коштів переважно не мають можливості оновлювати фонди, виставкові площі, використовувати інноваційні технології у презентації своїх продуктів для різних категорій споживачів. Відповідно втрачається привабливість, що, зрозуміло, призводить до зниження числа відвідувачів, а отже, й касових зборів. У кожному музеї є ті, кого ми здебільшого не помічаємо, – музейні працівники, хранителі його історії, цінностей, унікальності, традицій. Сьогодні постала гостра потреба збагачення музейних працівників новими знаннями, направленими на формування привабливості музею в просторі, ознайомлення з новими тенденціями функціонування такого закладу в умовах ринку. Адже музейний працівник, як і екскурсовод, чи офіціант, – це особа, яка напряму контактує з споживачем, який прийшов у Закарпаття з певною метою. Переконаний, що кожен музей на території Закарпатської області, незалежно від статусу: обласний, шкільний, державний чи приватний – потребує індивідуальної стратегії маркетингу. Тобто розробки конкретного плану дій та поведінки на ринку з чіткою метою – поширення інформації про свій продукт, популяризації ідеї та місії, підтримки власного іміджу, пошуку нових груп потенційних споживачів (індивідуальних та колективних, туристів, експертів чи фахівців). З цією метою необхідно розробити індивідуальну стратегію маркетингу, яка повинна дати відповіді на питання:
Займаючись розвитком туризму на території Закарпаття, ми прогнозуємо потреби та закликаємо музеї збільшувати кількість нетрадиційних послуг. Вирішуючи ці завдання, музеї будуть звертатися до організації подій (звісно, без шкоди для фондів) як нових форм нетрадиційних послуг. Ясно, що формат заходів може змінюватися, та не всі музеї зможуть переглянути традиційні форми організації музейно-виставкової діяльності. Інші об’єкти будуть використовувати нові для себе формати: тематичні фестивалі, майстер-класи тощо. Дехто, скажімо, запропонує новий варіант проведення заходів на кшталт «Ніч в музеї» (слід зазначити, що, наприклад, Краєзнавчий музей в Ужгороді декілька років тому проводив цю подію). Такі програми потребують залучення аніматорів, екскурсоводів для організації та проведення тематичних подій, екскурсій, конкурсів тощо. Ці нетрадиційні форми послуг спроможні:
Більшість робіт можуть реалізувати зовнішні виконавці, а замок матиме винагороду як посередник. Принцип надання послуг простий:
Виникає питання: яким має бути ідеальний музей? Переконаний, це буде музей комфортний, відкритий, зрозумілий та цікавий для відвідувача. Адже на території закладу можна багато чого знайти для доброго настрою чи натхнення або, звісно, щоб зіпсувати його. Тому відвідувачів треба правильно залучати, у тому числі й з допомогою віртуальних технологій та соціальних мереж, якими живуть не лише молоді люди, а й ті, кому вже, наприклад, за 40. У світі сьогоднішні музеї – це простір, куди приходять люди, щоб попрацювати, набратися натхнення. Наприклад, модельєри на основі ідей, що виникають завдяки одягу минулого, запускають власні колекції. Так, останнім часом особливо популярною стала українська вишиванка. _x_PS1 Коли до Вас звертаються із запитанням, куди піти у вашому місті – що Ви, як правило, згадуєте? Музеї Закарпаття?_x_PS2 http://tourinform.org.ua/wp-content/uploads/2014/06/Senborn188.jpg_x_PS3 _x_PS4 _x_PS5 _x_PS6 _x_PS7 _x_PS8 _x_PS9 _x_PS10 Олександр Коваль, викладач факультету туризму та МК УжНУ, _x_PS11 керівник «Турінформ Закарпаття» _x_PS12 _x_PS13 _x_PS14 _x_PS15 _x_PS16 _x_PS17 _x_PS18 _x_PS19 |
|
|
|
Теги: |
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Інші матеріали рубрики