Головна » Усі публікації » Обмін досвідом |
З чергової навчальної поїздки до Великобританії – країни-учасниці масштабного проекту TEMPUS «INNOLAB» – повернулися четверо студентів і чотири працівники Інституту економіки і міжнародних відносин. Приймав науковців основний координатор проекту – Школа менеджменту університету м. Бредфорда. Студенти та викладачі з України, Білорусі та Англії вчилися тут втілювати власні ідеї, спілкувалися з підприємцями, розглядали технічні питання, переймали досвід проведення таких заходів, адже невдовзі подібна робота розпочнеться в УжНУ.Основна ідея проекту – залучення бізнесу, підприємницьких структур до співпраці з університетами саме з метою стимулювання інновацій. У попередніх матеріалах на сайті Медіацентру ми вже повідомляли про навчально-тренувальні поїздки до країн-учасниць проекту TEMPUS «INNOLAB». Ідеться, зокрема, про вивчення досвіду вишів Греції, Естонії, Великобританії, Білорусі. Бізнесмени Англії зацікавилися напрацюваннями студентів УжНУ Студенти перебували у Бредфорді два тижні й повернулися до Ужгорода з нагородами за успішну роботу. Там вони відвідали місцеву текстильну фабрику «Camira Fabrics», завдяки чому змогли обґрунтувати свою ідею, зважаючи на умови виробництва. Одна з команд, до якої ввійшли наші студенти, здобула перемогу за кращу інноваційну ідею, інша підготувала кращу відеопрезентацію. Студентів похвалили за якісне виконання роботи та нагородили дипломами переможців.Молодь розробляла ідеї для легкої промисловості регіону. Бізнесмени зацікавилися цим креативом, зауважили: найважливіший критерій успішності – це корисність для Бредфорда. Тим паче, розроблені проекти можливо втілити, і тоді з’явиться чимало додаткових місць роботи, які вкрай потрібні сучасному Бредфорду. Вероніка Галагурич, студентка V курсу Інституту економіки і міжнародних відносин, учасниця поїздки, розповідає, що для неї найцікавішим було ознайомлення з навчальним процесом Великобританії та співпрацею вишів з підприємствами. «У Бредфорді є фабрика, яка спеціалізується на виробництві текстилю. Її керівництво хоче запровадити нові технології. Нас поділили на групи, які мали представити власну ідею бачення інноваційного продукту, пов’язаного з текстилем. Гадаю, ми зробили те, що могли», – ділиться враженнями дівчина. Інша учасниця поїздки – Олена Заяць, аспірантка ІІІ курсу спеціальності «Світова політика та міжнародні економічні відносини» – була в складі групи, що розробила найбільш обґрунтовану інноваційну ідею: «Після приїзду й оголошення завдань ми не могли зрозуміти, чим можемо допомогти Бредфорду, особливо його текстильній індустрії. Але в процесі роботи зрозуміли, що нові ідеї англійці вважають першим і важливим етапом у створенні інновації. Наша розробка перемогла завдяки тому, що було знайдено матеріал, продукт та окреслено шляхи запровадження нової продукції у виробництво». Вікторія Дешко була у складі групи, яка створила найбільш вражаючий відеоролик для представлення інноваційної ідеї. Підприємства, які оцінювали роботу, сказали: «Без коментарів! Можна прямо на телебачення для реклами інноваційної ідеї!». «Учасники поїздки були згуртованими і всі разом розробляли це відео», – поділилися спогадами дівчата. Студенти дуже добре обґрунтували свою ідею, пояснили, що вона важить для громади, зауважують викладачі УжНУ, які приїхали до Бредфорда на тиждень пізніше й мали змогу оцінити працю своїх вихованців. Тетяна Бутурлакіна, доцент кафедри фінансів і банківської справи УжНУ, учасниця поїздки, розповідає, що їй імпонує така відкритість, яка лежить в основі роботи британських викладачів. «Це мій перший візит до Великобританії, тому вражень дуже багато, особливо від вишу. Це інша культура, традиції, умови, а ззовні – будівля вікторіанської епохи у поєднанні з сучасним виглядом англійських споруд. Найцінніше, звісно, – міжнародне середовище. Це унікально, коли такою полінаціональною командою можна виконувати конкретні завдання, втілювати спільні ідеї. Складні проблеми вирішувати так набагато легше. Ми вражені результатом, бо донести ідею – це велика робота, тож формат спілкування, обміну дуже сподобався», – ділиться враженнями пані Тетяна. В УНІВЕРСИТЕТІ БРЕДФОРДУ З МЕТОЮ ГЕНЕРУВАННЯ ІННОВАЦІЙ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВ ВИКОРИСТОВУЮТЬ СПЕЦІАЛЬНИЙ ПРОГРАМНИЙ ІНСТРУМЕНТ – «РИНОК ІДЕЙ», ЯКИЙ ПРАЦЮЄ НА ОСНОВІ ВІРТУАЛЬНИХ ГРОШЕЙ. Сьогодні в проекті змагаються вже не тільки ідеї, а й інвестори, розповідає доцент кафедри економіки підприємства Інституту економіки та міжнародних відносин Володимир Даньків, теж учасник поїздки до Англії.«Це була робоча поїздка. Ми мали змогу відвідати заняття, під час яких студенти самі обирають, з якою компанією їм співпрацювати. Щось подібне невдовзі буде і в нас з участю закарпатських підприємств. Сприятиме цьому веб-платформа «Ринок ідей (IdeaMarket)», де кожен студент працюватиме індивідуально. Сьогодні вже підготовлена відповідна платформа, де також виконуватиметься частина роботи, будуть оприлюднені завдання, – пояснює Володимир Даньків. – В УжНУ у роботі проекту візьме участь щонайменше 200 студентів – представників всіх партнерських вузів проекту. Після оприлюднення ідей на сайті обиратимуть кращу з них, а молодь зможе навіть вкладати віртуальні кошти в розробку, накопичувати їх». Координатор проекту для справедливої оцінки в рамках «ринку ідей» діяльності студентів розробив спеціальну методологію, за якою є добре видимими спекулятивні угоди між студентами для досягнення вищої віртуальної інвестиційної вартості запропонованої ідеї окремими студентами. Чимало вражень від Англії має й Людмила Турок, інженер проекту TEMPUS «INNOLAB», яка побувала в Школі менеджменту: «Дуже сподобалося приміщення закладу. Раніше там навчалися священики, тож досі збереглися фрески. Щодо роботи в рамках проекту, то нових знань виявилося й справді багато». Керівник проекту – професор Інституту економіки та міжнародних відносин Світлана Слава, також учасниця поїздки до Великобританії, зауважує, що зараз наші науковці впритул наблизилися до конкретної роботи: «Нам продемонстрували, як співпрацювати з підприємствами. Візит був успішний. Ми розглядали практичне застосування програмного інструментарію, який у нас буде – «Ринок ідей (IdeaMarket)», а студенти ознайомилися з роботою, яку їм невдовзі доведеться виконувати. Цього разу ми безпосередньо спостерігали участь у генеруванні ідей студентських груп з представників різних університетів. Варто зауважити, що студентські розробки протягом навчального процесу в Університеті Бредфорду є настільки привабливі для британських підприємств, що вони нагороджують авторів найкращих ідей призами. У нашому проекті також будуть призи для авторів кращих інноваційних ідей. Підприємств, які братимуть участь у проекті, поки що не називають. Під час роботи «Ринку ідей (IdeaMarket)» студенти теж не знатимуть цих назв. Такі заходи запобігають конфронтації, втраті інформації, важливої для підприємства, та забезпечують йому виражену конфіденційність. В УжНУ заняття цього формату планують зі студентами ІІІ–V курсів Інституту економіки і міжнародних відносин. Кожен етап проекту динамічний. Варто зауважити, що УжНУ є національним координатором проекту і наш виш постійно «на висоті». Закарпатці першими провели круглий стіл на тему «Університет та бізнес: можливості співпраці та просування інноваційного розвитку», під час якого бізнесмени мали нагоду ознайомитися з напрямами та здобутками проекту TEMPUS «INNOLAB» за кордоном та висловити свої потреби у співпраці. Наталія Каралкіна |
|
|
|
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Матеріали близьких рубрик