Головна » Усі публікації » Обмін досвідом |
Група викладачів і студентів УжНУ повернулася з навчально-тренувальної поїздки до країни-учасниці проекту TEMPUS «INNOLAB». Із 11 до 25 жовтня спільно з представниками українських та білоруських вишів вони навчалися, спостерігали, ділилися досвідом, а також продукували власні ідеї в Естонії, аби невдовзі втілити їх у реальність в Україні. Основна ідея проекту – це залучення бізнесу, підприємницьких структур до співпраці з університетами саме з метою стимулювання інновацій. Раніше науковці УжНУ вже їздили вивчати досвід країн-учасниць TEMPUS «INNOLAB»: Естонії, Греції та Великобританії.У рамках проекту передбачено збір та поширення досвіду найкращої світової практики з метою розширення участі та інноваційного потенціалу університетів у постсоціалістичних суспільствах. Метою TEMPUS«INNOLAB» є створення п’яти інноваційних лабораторій у країнах пострадянського простору. Студенти УжНУ під час поїздки до Естонії навчалися запроваджувати інновації у реальність, брали участь у різних проектах, тренінгах, відвідували пари в Талліннському технологічному університеті. «Було цікаво спостерігати за закордонними науковцями, які живуть своїми проектами й постійно продукують ідеї. Спочатку ми не знали, чим зможемо допомогти, а потім виявилося, що вони також прислухалися до наших зауважень, питали нашої думки. Згодом ми стали частиною команди, а нашу роботу дуже хвалили», – розповідає Мар’яна Повідайчик, студентка 4 курсу спеціальності «економіка підприємства», яка також їздила до Естонії. У Талліннському технологічному університеті студентам удалося відвідати й пари. Окремо з ними працював викладач на практичних заняттях. Святослав Ракович, студент 3 курсу спеціальності «економіка підприємства», розповідає про новації, про які дізнався під час поїздки. Головна ідея, яка з’явилася в нього після Естонії, – це ще більше навчатися. «Між навчальним процесом в Україні й за кордоном дуже велика різниця. Там створена хороша інфраструктура, тобто, якщо ти маєш ідею, маєш мету, –можеш легко її реалізувати, бо тобі допомагають це зробити, надають усі ресурси. Якщо сподобалося, тобі допоможуть, навіть кредитують. Мінімальна сума становить приблизно 400 євро – це стартовий капітал, з якого можна розпочинати втілення». Світлана Слава, студентка 4 курсу спеціальності «економіка підприємства», яка була учасницею навчально-тренувальної поїздки до прибалтійської держави, розповідає про один із проектів, який удалося побачити за кордоном. Йдеться про «Гараж-48». Його суть полягає в тому, що збираються менеджери, які розробляють інноваційну бізнес-ідею, і шукають людей для її реалізації: «Нам було цікаво там побувати, ми навчилися працювати в команді, побачили, як розробляються бізнес-ідеї. А згодом навіть опинилися серед п’яти переможців. Наша пропозиція була соціально орієнтована, пов’язана з благодійністю. Вже за тиждень вона мала втілитися в реальність. Нашій команді порадили розвивати ідею в Україні». БІБЛІОТЕКА НА 5 ПОВЕРХІВ З ОКРЕМИМИ КІМНАТАМИ
ДЛЯ ЗАЙНЯТИХ СТУДЕНТІВ Викладачі – учасники поїздки – також охоче діляться враженнями від освітнього процесу в Естонії. Старший викладач кафедри фінансів та банківської справи Інституту економіки та міжнародних відносин Катерина Сочка дивується, наскільки естонська влада зацікавлена в розвитку освіти й підприємств. «У Школі економіки та бізнес адміністрування ТТУ значна увага надається навчанню підприємництва, орієнтованого на процес, тобто генерування ідей, визначення можливостей, оцінка цих спромог та впровадження ідеї. Щоб підвищити обізнаність студентів у підприємництві, регулярно організовують зустрічі з бізнесменами, тренерами, менторами, влаштовують ділові ігри, розробляють бізнес-ідеї та на практиці започатковують бізнес. Важливе значення надається практичному навчанню студентів на базі робочих підприємств», – коментує пані Катерина. Університетам надають урядові гранти, які вони можуть раціонально використовувати для втілення бізнесових ідей, тобто молоді науковці не залишається непоміченими. Катерина Сочка розповідає й про систему підтримки підприємництва Талліннського технологічного університету: «Виш складається з 8 факультетів та 4 коледжів, 9 факультетських дослідницьких центрів, у ньому навчається близько 14 тисяч студентів. Учасники робочої поїздки ознайомилися з функціонуванням окремих елементів екосистеми ТТУ, спрямованих на підтримку підприємницьких ініціатив (у т. ч. студентів) на різних етапах їх реалізації:
Її колегу, Вероніку Палінчак, спеціаліста відділу міжнародних зв’язків і ґрантової роботи, найбільше вразила 5-поверхова бібліотека всередині навчального корпусу Талліннського технологічного університету. «Бібліотека має вигляд дерева: книгозберігальна база наче коріння, а всі інші приміщення – наче гілля. Кількість книг, оснащення, звісно, відрізняється від наших бібліотек. А ще там є машина, яка зчитує корінець книги й дає відомості про те, скільки цю книгу можна тримати в себе. Сподобалося й те, що студенти вже з другого курсу мають змогу ставити досліди в лабораторіях, оскільки держава фінансує їм цю роботу», – розповідає Вероніка Палінчак. Приміщення естонської книгозбірні сподобалося й заступнику декана економічного факультету Романові Завадяку: «Кімнати обладнані для групових дискусій, створені всі умови для комфортного навчання студентів. Крім того, 26 «незалежних» приміщень передбачені для попередньої резервації й зручної праці. У період сесій ці кімнати мають неабияку популярність. Загалом у бібліотеці близько 7 тисяч паперових і 2 тисячі електронних книг. Мені дуже подобається їхня державна програма, коли вже з дитячого садка вони вчать дітей підприємництва. Однак це не означає, що всі мають стати бізнесменами. Тут діє дуже серйозна ґрантова допомога держави, а також ЄС. Підприємцям, які щойно відкрили власну справу, дають 5 тисяч євро на розвиток. Через певний час пишуть невеликий бізнес-план й отримують 25 тисяч для нового розвитку. Тобто умови дуже сприятливі. Ще мені сподобалася активна робота зі студентами, а про середовище навчання, певно, й казати зайве. Навіть на естетичному рівні там значний прогрес, без огляду на соціальні аспекти, комфорт в університеті й самому Таллінні». ПОПЕРЕДУ – НАВЧАННЯ Й ТРЕНІНГИ У БРИТАНІЇ До Естонії зі студентів їздили бакалаври, а в Британії побувають магістри Інституту економіки та міжнародних відносин. Вимоги до них суворі, ділиться професор Світлана Слава-Продан. «Під час проекту створюється платформа-портал для взаємного обміну ідей. У її складі очікується й інвестиційний компонент, передбачено конкурс для студентів. На порталі можна розмістити своє резюме, біографію, що будуть видимі для роботодавців, які зможуть їх оцінити за практичним внеском у проект, а відтак і взяти на роботу. Для студентів це хороша нагода, бо вони можуть вказати про досвід у вирішенні, наприклад, такої проблеми, яка для підприємств може бути корисною й дуже потрібною. Адже нині роботодавець передусім цікавиться практичним досвідом», – розповідає Світлана Слава-Продан. Проект TEMPUS «INNOLAB» реалізується спільно з Грецією, Естонією, Великобританією, Білоруссю та з двома українськими університетами-партнерами – Києво-Могилянською академією та Харківським політехнічним інститутом. Основним координатором є Бредфордський університет. УжНУ є координатором проекту в Україні. Участь у команді авторитетних вишів наш заклад виграв у нелегкій конкуренції ще при поданні заявки на фінансування. TEMPUS «INNOLAB» триває до 14 жовтня 2014 року. Зважаючи на те, що УжНУ має намір набути статусу дослідницького вишу, вкрай важливим етапом проекту стане налагоджена робота інноваційної лабораторії. Невдовзі учасники зберуться у Гродно, аби експериментувати з новими знаннями, які здобули під час проекту. А завершальна конференція відбудеться у Мінську. Наталія Каралкіна
|
|
|
|
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Матеріали близьких рубрик