Головна » Усі публікації » Обмін досвідом |
Майже пів-Європи об’єднав масштабний проект TEMPUS «INNOLAB», координатором якого в Україні є УжНУ. Проект реалізується спільно з Грецією, Естонією, Великобританією, Білоруссю, а також українськими університетами-партнерами – Києво-Могилянською академією та Харківським політехнічним інститутом. Понад рік тривають навчально-тренувальні поїздки до вишів країн-учасниць. Напрацювання й майбутні експерименти проекту обговорили учасники і в Гродненському державному університеті імені Янки Купали, куди їздили й викладачі УжНУ.Основна ідея TEMPUS «INNOLAB» – це залучення бізнесу, підприємницьких структур до співпраці з університетами саме з метою стимулювання інновацій. У результаті проекту створять п’ять пілотних інноваційних лабораторій у країнах пострадянського простору. Закарпатці вже переймали досвід у Греції, Естонії, Великобританії. Виші цих країн відвідала група студентів і викладачів Інституту економіки та міжнародних відносин. Нині триває етап навчання та експерименту. НА НАВЧАННЯ ОДНОГО СТУДЕНТА ПІДПРИЄМСТВО ВИТРАЧАЄ ПІВТОРИ ТИСЯЧІ ДОЛАРІВ «У Гродненському державному університеті імені Янки Купали навчається 18 тисяч студентів за 30 спеціальностями. Успішно працює 7 дослідних лабораторій. З участю вишу реалізується 200 проектів, виходить 2,5 тисячі статей. Переважно вони стосуються новітніх технологій. Дослідження тривають за рахунок державних коштів, що теж є специфікою цього університету», – розповідає Оксана Берча, учасниця поїздки, старший викладач кафедри економіки підприємства Інституту економіки та міжнародних відносин. – На базі білоруського вишу створене й підприємство. 25 % його доходу залишається в університеті. Студенти працюють на підприємстві з третього року навчання. Навчальні бази розміщені безпосередньо в офісах компанії, що дає змогу відчувати дух виробництва і водночас не виходити за рамки державної програми. Ще одна особливість навчальної системи – проведення тренінгів безпосередньо викладачами університету. Чи не найцікавіше питання: чому підприємство вкладає кошти у студентів? Адже навчання одного коштує 1,2–1,5 тисяч доларів на рік. Все зумовлено потребою підготовки кадрів. Проте це не означає, що студенти обов’язково мають працювати саме на цьому підприємстві. Керівники виробничої установи і вишу просто зацікавлені у хороших спеціалістах». Роман Завадяк, також учасник поїздки до Білорусі, доповнює свою колегу у розповіді про Гродненський університет: «У цьому виші здобуває освіту 280 магістрів і 195 аспірантів. За науковометричними даними, Гродненський університет посідає друге місце в країні. Під час поїздки нам розповідали і про тамтешній факультет інноваційних розробок, де всі дипломні, курсові роботи пов’язані з розробками і програмами, що виконуються у співпраці з підприємствами. Підприємство, яке співпрацює з вишем, максимально допомагає молодим науковцям здобувати добрі знання й відповідну оплату за роботу». ЩОНАЙМЕНШЕ 200 СТУДЕНТІВ З ДВОХ КРАЇН ВІЗЬМУТЬ УЧАСТЬ В ЕКСПЕРИМЕНТІ ПРОЕКТУ TEMPUS «INNOLAB» Уже навесні в рамках проекту TEMPUS «INNOLAB» відбудеться експеримент, у якому візьмуть участь два університети Білорусі та три України. Тож загалом до роботи буде залучено щонайменше 200 студентів цих вишів. За допомогою платформи, яку до того часу буде створено, визначать одне підприємство, на базі котрого проводитиметься експеримент для всіх учасників. Студенти, вислухавши комплекс лекційних і практичних занять, просуватимуть тут свої ідеї, виставлятимуть їх на веб-ресурсі, а потім оцінюватимуть, наскільки ці ідеї корисні для підприємства. Результати експерименту планують обговорити під час зустрічі в Харкові. «Під час робочої зустрічі в Гродненському державному університеті ми обговорювали ідеї проекту, а також оцінювали зроблене, – розповідає Володимир Даньків, доцент кафедри економіки підприємства Інституту економіки та міжнародних відносин. – На багато запитань дістали відповіді, натомість виникло чимало інших. Експеримент, чи «ринок ідей», – це один веб-сайт, на який буде додано різні підприємства, з-поміж яких виберуть одне. Після цього студенти українських і білоруських вишів працюватимуть над певним продуктом. В ідею, яка виграє, студенти самі вкладатимуть віртуальні гроші. Цілком можливо, що тих, які прослухали курс, порівнюватимуть із тими, хто не відвідував таких занять, аби порівняти ефективність». Світлана Слава, професор Інституту економіки та міжнародних відносин, додає, що цей експеримент буде стартовим, базовим для другого – восени наступного року. Дослідження буде міжрегіональним і навіть міжнародним, аби відразу й усім продемонструвати, як працює така ідея, а також аби виявити недоліки, що можуть виникнути під час співпраці. У зв’язку з двома етапами експерименту проект продовжать до кінця року. Нині в Греції для TEMPUS «INNOLAB» готують віртуальну платформу. Всього їх буде 5, одну вже майже завершили. Під час перебування в Білорусі учасників проекту вчили працювати з цими платформами. Наступну поїздку планують до Великобританії. А вже після цього розпочнуть активну підготовку до експерименту в Україні та Білорусі. Наталія Каралкіна
|
|
|
|
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Матеріали близьких рубрик