Головна » Усі публікації » МЦ-інтерв’ю |
Всесвітньо відомий рейтинг Інтернет-присутності вищих навчальних закладів Webometrics нещодавно опублікував липневе оновлення, яке робить двічі на рік. За його результатами, ДВНЗ «УжНУ» стрімко зміцнив свої позиції – перемістившись із 80-ї на 26-у позицію в рейтингу ВНЗ України. Оскільки тема стосується інформаційних технологій та відображення діяльності ВНЗ у мережі Інтернет, ми звернулися по коментарі до начальника центру інформаційних технологій ДВНЗ «УжНУ» Олександра Дубіва.
– Справді, наразі існує велика кількість міжнародних і регіональних рейтингів, що відрізняються за масштабами охоплення та за показниками або критеріями ранжування. Участь у різного роду рейтингів є важливою складовою інформаційної діяльності сучасного ВНЗ, оскільки на них орієнтуються перш за все абітурієнти, їх батьки, роботодавці, адміністрація установ та організацій тощо. З точки зору ВНЗ, вочевидь, доцільно орієнтуватися на авторитетні світові рейтинги не тільки для того, щоб визначити власне місце у всесвітньому освітньому просторі, але і для того, щоб удосконалити і спрямувати свою роботу у русло сучасних інноваційних освітніх тенденцій. Оскільки світова спільнота отримує інформацію щодо діяльності ВНЗ в основному через глобальну мережу Інтернет, одними з найбільш важливих є рейтинги так званої «Інтернет-присутності». Починаючи з 2004 року, найбільш поширеним і авторитетним рейтингом Інтернет-присутності є Вебометри́чний рейтинг університетів світу, або Webometrics. Рейтинги складає і публікує двічі на рік (у січні та липні) Лабораторія кіберметрики (Cybermetrics Lab) Національної дослідницької ради Іспанії при Міністерстві науки та інновацій Іспанії. На сьогодні у визначені рейтингу беруть участь понад 12 000 ВНЗ з усього світу, що свідчить про його глобальність та загальне визнання. З 2008 року Webometrics визначає рейтинги у п’ятьох окремих категоріях: ВНЗ, електронні репозитарії наукових матеріалів, медичні установи, бізнес-школи та дослідницькі центри. Webometrics оцінює діяльність університетів, виходячи з того, наскільки вони представлені в Інтернет-просторі. При аналізі враховуються різні показники, які характеризують обсяг, помітність та вагомість Інтернет-ресурсів університетів, а саме: кількість та впливовість зовнішніх посилань на ресурси університету, кількість та якість публікацій, включених до науковометричних баз даних, загальна кількість інтернет-сторінок ресурсів ВНЗ, кількість завантажених на сайт електронних документів тощо. Ідея таких рейтингів проста: чим більше якісних публікацій розміщено на сайтах університету і чим частіше користувачі з усього світу звертаються до цієї інформації, тим, вочевидь, сильнішими є позиції університету у світі. Головною відмінністю рейтингу Webometrics від решти традиційних рейтингів є спосіб збирання інформації для їх побудови, а саме – практично повна автоматизація їх визначення, що проходить двічі на рік. Такий підхід до збору та обробки даних щодо ВНЗ у Інтернет-мережі виключає суб’єктивну оцінку показників, що робить такий рейтинг неупередженим.
– Бути першими у рейтингу – не самоціль для ВНЗ, але аналіз поточних показників, визначення слабких місць та коригування діяльності ВНЗ в інтернет-мережі з метою покращення власних позицій – дієвий спосіб створення потужного позитивного іміджу університету. Методологія визначення рейтингу Webometrics час від часу може трохи змінюватись, коригуючи вміст тих чи інших показників та їх вагу відповідно до вимог часу та розвитку технологій. На сьогодні рейтинг конкретного ВНЗ у Webometrics визначається за такими критеріями:
– Кожен зі структурних підрозділів університету робить свій внесок у зростання рейтингу нашого університету. Будь-яке цитування або посилання на сайти та проекти університету з боку наших національних та особливо закордонних партнерів – це вклад у зростання рейтингу ДВНЗ «УжНУ». Активна PR-діяльність з боку медійних служб університету (відділу зв’язків з громадськістю, Медіацентру УжНУ), відділу міжнародного співробітництва – одна з важливих складових досягнутого успіху. Актуалізовано переклад інформації, розміщеної на сайті англійською, започатковано переклад анонсів та основної стрічки новин. На мою думку, низький показник рейтингу інтернет-присутності зовсім не означає, що університет не проводить активну освітню, міжнародну та наукову діяльність – просто існують проблеми у їх популяризації та просуванні в Інтернет-мережі. Звісно, потужний вклад роблять науково-педагогічні кадри. Вже кілька років поспіль за даними Webometrics ми міцно тримаємось у топі рейтингу серед ВНЗ України саме за показником «Якість» (EXCELLENCE), який визначає кількість найбільш цитованих статей у наукових галузях. Оскільки діяльність центру інформаційних технологій тісно пов’язана з веб-розробками, підтримкою та розвитком університетських ресурсів, ми вжили ряд додаткових технічних заходів для зміцнення позицій університету в рейтингу. Модернізовано офіційний сайт університету, постійно реалізуються заходи з актуалізації веб-адрес університету серед найвпливовіших інтернет-ресурсів, упроваджуються корпоративні електронні скриньки, почався процес переходу інтернет-ресурсів університету під спільний університетський домен uzhnu.edu.ua. Цей крок дуже важливий, оскільки, відповідно до технічних стандартів, інтернет-ресурс має прямий стосунок до університету тільки якщо він розташований у піддомені університету. Крім того, потужного приросту позицій у рейтингу за показником «Присутність» (PRESENCE) дали запуск порталів Електронного навчання та Електронного репозитарію наукових публікацій університету, який, до речі, налічує майже 4000 публікацій. Найголовніше – у нас ще є потенціал зростання, тому на цьому ми не зупинимось і неодмінно увійдемо до першої десятки! Розмовляла Іванка Когутич |
|
|
|
Теги: |
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Інші матеріали рубрики